Concursul Național "CĂRĂRILE COPILĂRIEI „

20.05.2015 00:37

Inspectoratul Școlar Maramureș                                           Școala Gimnazială Oncești

Inspector școlar activități extrașcolare                                Nr de înregistrare  344/27.04.2015                              

Prof.Amelia Baciu

 

                                            

Avizat,

 

 

A. Titlul proiectului :  „CĂRĂRILE COPILĂRIEI „

 – PROIECT EDUCATIONAL - CONCURS,

 

B.2. Domeniul în care se încadrează proiectul:

  • Domeniul cultural-artistic, literatură
  • Domeniul cultural-artistic, teatru
  • Domeniul cultural artistic – folclor, tradiţii, obiceiuri

 

B.3.: Ediţia I-

B.4.: Număr participanţi: 200 școlari

 

  1. REZUMATUL PROIECTULUI

                      Proiectul educativ “CĂRĂRILE COPILARIEI” se va derula in Școala Gimnazială Oncești,Jud.Maramureș. În cadrul proiectului s-au inscris 10 cadre didactice și aproximativ 200 de copii.

  1. Beneficiarii direcţi şi indirecţi : scolarii,părinți,cadre didactice,comunitatea
  2. Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura

1. Activitatea nr.1 „Cartea – izvor de cunoaştere şi frumuseţe”

 

2.Activitatea nr.2   “CĂRĂRILE COPILĂRIEI”

 

3.Activitatea nr.3  EVALUAREA PROIECTULUI

  1. Descrierea activităţii finale (faza municipală/regională/naţională)

Activitatea finală se va desfășura sub forma de expozitie- concurs .

 - Comunitatea locală

  1. Parteneri implicaţi .

-Asociatia Salvați Copiii

-Scoala Gimnazială Oncești

 

 

  1. PREZENTAREA PROIECTULUI

 Proiectul educativ „CĂRĂRILE  COPILĂRIEI!” urmăreşte să îndrepte atenţia copiilor, părinţilor, dar şi a cadrelor didactice spre importanţa pe care o au cărţile în formarea şi educarea copiilor corelate cu activitatile practic aplicative si artistice. Lumea copilăriei a fost redată în nenumărate scrieri ale autorilor clasici și contemporani de pe toate meridianele. Lucrurile aflate din cărţi îi îmbogăţesc copilului  mintea şi sufletul, îl ajută să se înţeleagă pe sine şi pe ceilalţi. Vârsta preşcolară este perioada care se caracterizează printr-un remarcabil potenţial creativ in diferite domenii: verbal, plastic, imaginativ si creativ.

Acum copiii dobândesc deprinderea de a-şi exprima ideile, impresiile, gândurile, dorinţele într-o formă nouă, inteligentă, cursivă, creatoare. Limbajul plastic reprezintă modul cel mai direct şi adesea cel mai la îndemâna preşcolarilor, de exprimare a creativităţii. De aceea, foaia de hârtie și culorile pot să devină prietenii copilului de la cea mai fragedă vârstă.

 Încercăm să introducem în viața copiilor unul din prietenii și în acelasi timp educatorul nostru din toate timpurile, cartea. În cărți găsim o lume de basm specifică vârstei copilăriei. Tot aici aflăm cu încantare lumea minunată și frumos relatată a copilăriei lui Nică. Ion Creangă ne-a lăsat moștenire volumele sale în care găsim atât amintirile sale din copilarie cât și o serie de basme. Toate acestea au încantat generatii de-a rândul și vor mai încânta. Să nu uităm ca basmele au un rol important în dezvoltarea imaginației copiilor, cât și în evaluarea binelui si raului.

   Să imagineze personaje, scene în care se petrece acțiunea și să redea prin activități artistico-plastice tablouri cât mai interesant create.

 

      

D.2. Scopul proiectului

  • Realizarea unui parteneriat între instituţii diferite (grădiniţă, şcoală, Biblioteca, având ca scop educarea unei personalităţi armonioase, în concordanţă cu  cerinţele şi provocările mileniului.
  • Implementarea si organizarea unui concurs national pe tema copilăriei cuprizând diferite nivele de vârstă.

 

 

D.3. Obiectivele specifice ale proiectului

  • O1 -dezvoltarea gustului pentru artele frumoase;
  • O2 -exersarea  unor  tehnici de limbaj plastic de  interpretare  independentă   şi  creatoare  a  textelor  audiate;
  • O3 -formarea  unei  atitudini  pozitive  faţă  de  informaţie - cultură - societate ;
  • O4 -dezvoltarea  capacităţii de  înţelegere  şi  transmitere  de  intenţii, gânduri, semnificaţii  mijlocite de  limbajul  oral  şi plastic;
  • O5 -stabilirea unor relaţii de colaborare şi prietenie între copiii din instituţii şcolare partenere prin derularea în comun a activităţilor propuse ;
  • O6 -cultivarea dragostei pentru limba româna, pentru  tradiţiile poporului  român;
  • O7 -conştientizarea părinţilor cu privire la rolul lor în formarea şi educarea copiilor;
  • O8 -educarea parintilor in a intelege nevoile de exprimare a copiilor prin desen, pictura, colaj si sa aprecieze acest mod de manifestare.
  • O9 -abilitarea cadrului didactic cu capacitatea de a construi un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de formare;
  • O10 -familiarizarea cadrelor didactice cu metode noi de stimulare a copiilor de la vârste mici;

 

D.4. Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul. Beneficiari.

  • Direct:

                    -  elevi din învățământ primar din școlile partenere

                    -  cadre didactice implicate în proiect

  • Indirect:

-părinţii şcolarilor  implicaţi în proiect,

-comunitatea locală.

 

D.5. Durata proiectului (data începerii şi data finalizării)

 2014-2015

D.6. Descrierea activităţilor:

                        a. Activitatea nr.1 „Cartea – izvor de cunoaştere şi frumuseţe”

 

b. Titlul activităţii;  Sa pornim la drum (Lansarea proiectului)

c. Data/perioada de desfăşurare 15. 01. 2015

d. Locul desfăşurării Școala gimnazială Oncești

e. Participanţi :, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii locale

f. Parteneri

g. Descrierea pe scurt activitatea

        Întâlnire între parteneri, discuţii despre modul de desfăşurare a proiectului; întâlnire cu părinţii pentru înţelegerea demersului nostru şi implicarea lor în proiect

Înscrierea participanţilor în proiect.

Amenajarea unei minibiblioteci în clasă

  

h. Responsabili: CHINDRIȘ MIRCEA FLORIN, DIRECTOR

                                                  GODJA ADINA VERONICA  , coordonator proiect

i. Beneficiari: prescolarii,părinți,cadre didactice,comunitatea

            j. Modalităţi de monitorizare şi evaluare:

  • realizarea unor expozitii tematice cu lucrările plastice ale preșcolarilor.

     -   monitorizarea activităţii-februarie-mai 2015

     -   evaluarea curentă

     -   evaluarea finală-iulie  2015

     -   întocmirea raportului de evaluare- august  2015

-evaluări curente, intermediare şi finale

                     -întocmirea şi analiza rapoartelor de activitate,

        - expoziţii, album foto, înregistrare video

                    -diplome pentru preşcolari şi pentru cadre didactice .

- promovarea proiectului în revista gradinitei ;

                     - prezentarea proiectului în cadrul comisiei metodice;

                     - concurs de lucrari artistico-plastice pe tema copilăriei.

    înregistrări ,albume cu fotografii

 

  1. Activitatea nr.2

 

b. Titlul activităţii: “CĂRĂRILE  COPILARIEI”

c. Data/perioada de desfăşurare  feb.2015 -  mai -2015

d. Locul desfăşurării Școala Gimnazială Oncești,Maramureș

e. Participanţi :, cadre didactice, parinti, reprezentanți ai comunității locale

f. Parteneri

 

                         a.  Activitatea  nr. 3 EVALUAREA PROIECTULUI

 

     -   evaluarea finală-iulie 2015

     -   întocmirea raportului de evaluare- august  2015

  • Criterii de evaluare - numărul de participanţi

                                        - modul de implicare al acestora

                                        -soluţionarea problemelor, flexibilitatea, motivarea,             interesul pentru proiect

  • Evaluare internă:

-evaluări curente, intermediare şi finale

                     -întocmirea şi analiza rapoartelor de activitate,

         - expoziţii, album foto, înregistrare video

                     -diplome pentru preşcolari şi pentru cadre didactice .

 

  • Evaluare externă

- promovarea proiectului în revista clasei ;

                     - prezentarea proiectului în cadrul comisiei metodice;

                     - concurs de lucrări artistico-plastice pe tema copilăriei.

h. Responsabili:CHINDRIȘ MIRCEA FLORIN, DIRECTOR

                                                  GODJA ADINA VERONICA  , coordonator proiecte si programe

i. Beneficiari:elevi învățământ primar,părinți,cadre didactice,comunitatea

j. Modalităţi de monitorizare şi evaluare: înregistrări ,albume cu fotografii

 

Calendarul activităţilor:

  • Pregătirea implementării proiectului-2014

-Formarea echipei, organizarea echipei în conceperea proiectului;

-Discuţii cu cadrele didactice în legătură cu necesitatea derulării acestui proiect şi a modului de desfăşurare;

-Întocmirea Acordurilor de parteneriat între Școala Gimnazială Oncești şi celelalte instituții;

-Întocmirea proiectului educativ şi înaintarea lui spre analiză;

Desfăşurarea propriu-zisă a proiectului -

2015-2016

-lansarea proiectului;

-implementarea proiectului.

 

D.11. Specificaţi care sunt partenerii implicaţi în proiect şi arătaţi în ce constă parteneriatul cu comunitatea locală, cu altă şcoală şi/sau cu o firmă/companie locală sau organizaţie, dacă este cazul (cel mult o pagină).

COLABORATORI:

   Asociatia Salvați Copiii-  sprijină  acțiunile prin  implicare directa de consiliere si logistică  și experiența în desfășurarea proiectelor  educative

 Primaria Oncești,Maramureș- parteneră în susținerea și popularizarea proiectului

  Scoala Gimnazială Oncești- asigurarea jurizarii cu cadre didactice în specialitate desen

 

REGULAMENT DE PARTICIPARE

 

“CĂRĂRILE COPILARIEI”este un proiect educațional finalizat printr-un concurs ce-și dorește să readucă în constiința copiilor imaginea copilăriei, redată prin frumoasele episoade descrise de marele povestitor român Ion Creangă.

Frumoasă este copilaria traită pe tărâmul basmelor populare și culte românești. De aceea pe simezele expoziției noastre, dorim să vedem imagini reprezentate prin ochi de copil legate de amintirile din copilărie cât și scene din basmele românești.

           

Înscrierea participanților ( anexa 1) si depunerea lucrǎrilor se va face prin poştǎ pânǎ la data de 25 mai 2015 pe urmǎtoarea adresǎ :

 

GODJA ADINA VERONICA

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ONCEȘTI

MARAMUREȘ

 

 

Concursul va avea urmǎtoarele secţiuni:

A . -  Amintiri din copilărie

picturǎ,

colaj, 

tehnici combinate,

desen.

            B . – Basmul

1. picturǎ,

2. colaj, 

3. tehnici combinate,

4. desen.

 

Compoziţiile plastice vor fi realizate în tehnica de lucru la alegere, pe suport A4, respectând tematica concursului. Pe verso lucrǎrilor se vor trece: numele şi prenumele elevului, titlul lucrǎrii, grupa, gradinita, localitatea, numele şi prenumele cadrului didactic îndrumǎtor.

 

Fiecare cadru didactic poate participa cu un numar de 3 lucrări , indiferent de secţiune.

 

Odată cu lucrările vor fi trimise şi fişele de înscriere , acordurile de parteneriat avizate de conducerea unităţii ( în dublu exemplar) si un plic timbrat autoadresat.

 

Lucrǎrile înscrise în concurs nu se restituie.

 

Nu se admit contestaţii.

 

Se vor acorda diplome pentru premiile I, II, III şi menţiuni pentru fiecare secţiune şi categorie de vârstǎ. Se vor acorda diplome de participare tuturor elevilor şi adeverinţe de participare  cadrelor didactice îndrumǎtoare.

 

Informaţii suplimentare puteţi solicita la adresa de e-mail scoalaoncesti@yahoo.com, tel: 0262348429

 

Expoziţia se va organiza în perioada 1-5 iunie 2015

 

Jurizarea lucrǎrilor va avea loc pe data de 8-10 iunie 2015.

 

Expedierea  diplomelor se va realiza  în perioada:

                                             20 iunie 2015 – 20 iulie  2015.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 1

 

CONCURS NAȚIONAL DE CREAȚIE PLASTICĂ

 

“CĂRĂRILE  COPILĂRIEI”

EDIŢIA I

 

 


Fişǎ de înscriere

 

 

 

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:

 

ADRESA:

 

NUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI DIDACTIC ÎNDRUMĂTOR:

 

 

GRUPA:

 

ADRESA PERSONALĂ DE E-MAIL:

 

 

TABEL NOMINAL CUPRINZÂND ELEVII PARTICIPANŢI LA CONCURS

 

Nr.

crt

Numele şi prenumele

COPILULUI

Titlul

lucrǎrii

Secţiunea

GRUPA

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Anexa 2

 

 

 

Școala……………………………………….

Loc. ………………………………Str. ………….

Jud. ................., cod ..........................                                          Tel.: ................................................................

Nr. înregistrare: .............  Data: .....................

 

Școala Gimnazială Oncești                                        

 

Str. Principală

Maramureș

Tel/fax 0262348429

Nr. înregistrare: .............  Data: .....................

 

ACORD DE PARTENERIAT

Încheiat astăzi, .....................................

           

  1. Părţile contractante:

 

  1. ȘCOALA GIMNAZIALĂ ONCEȘTI, Str. Principală Maramureș, reprezentată prin Director prof. CHINDRIȘ MIRCEA FLORIN si prof. GODJA ADINA VERONICA, în calitate de coordonator.

 

  1. ȘCOALA.............................................................................reprezentată prin Director ……………..

…………………......................şiînv./inst./prof. ……………………………………………………….

în calitate de Partener.   

2. Obiectul contractului:

            Obiectul prezentului acord de parteneriat îl reprezintă colaborarea dintre aplicant şi partener în vederea organizării şi desfăşurării de activităţi extraşcolare în instituţia aplicant prin Concursul Județean de creaţie plastică „CĂRĂRILE  COPILĂRIEI“

3. Grup ţintă:  preşcolarii.

4. Obligaţiile părţilor:

            A) Aplicantul se obligă:

            - să informeze școlile despre organizarea concursului;

- să organizeze expoziţia cu lucrările elevilor;

- să respecte termenele de desfăşurare a concursului;

- să  emită şi să distribuie diplomele şcolarilor premianţi;

- să distribuie diplomele de participare elevilor şi cadrelor didactice îndrumătoare.

B) Partenerul se obligă să respecte următoarele condiţii:

- să mediatizeze concursul în gradinita;

- să pregătească elevii pentru activitate;

- să selecteze lucrările elevilor participanţi la concurs;

- să respecte regulamentul de desfăşurare a concursului;

- să evite orice situaţie generatoare de risc ce poate afecta în mod negativ imaginea concursului.

5. Durata acordului:

            Acordul  s-a încheiat în 2 (două) exemplare şi intră în vigoare la data semnării acestuia. Este valabil pe perioada anului şcolar 2014 – 2015.

6. Clauze finale ale acordului:

            Concursul Naţional de creaţie plastică „CĂRĂRILE COPILĂRIEI “ face parte din categoria activităţilor extraşcolare şi urmăreşte stabilirea de relaţii de colaborare între instituţiile de învăţământ din ţară.

 

Școala Gimnazială Oncești                                                                        Școala …………….

Director prof. CHINDRIȘ MIRCEA                                                     Director…………….

—————

Înapoi