PROIECT EDUCAȚIONAL - ȘCOALA DE VARĂ - “Sunt educat, sunt manierat!”

20.05.2015 00:42

INSPECTORATUL ȘCOLAR MARAMUREȘ                                  

INSP. ȘCOLAR DE ACTIVITĂȚI EXTRAȘCOLARE

PROF.AMELIA BACIU

 

AVIZAT,

 

 

                                                                               

                                                                                  ȘCOALA GIMNAZIALĂ

                                                                                ONCEȘTI,MARAMUREȘ

                                                                                TEL 0262348429

                                                                                Nr.de înreg………/………….

 

Director Chindriș Mircea Florin

Prof.coordonator Godja Adina Veronica

 

 

 

 

          

 

 

 

                        PROIECT   EDUCAȚIONAL

 

“Sunt educat, sunt manierat!” 

 

13 - 17 iulie 2015

 

 

 

Titlul proiectului: “Sunt educat, sunt manierat!”

 

Tipul proiectului: practico-aplicativ-transdisciplinar,

 

 

 

PREZENTAREA PROIECTULUI

 Argument justificare, context (analiză de nevoi)

 

Din experiența noastră și din activitățile extracurriculare am remarcat  disponibilitatea copiilor în a petrece timpul liber intr-un mod diversificat și, în același timp, foarte plăcut. Am observat, în timpul deplasărilor făcute  alături de copii, ca aceștia nu cunosc pe deplin normele de comportare civilizată. O parte din copii au rămas nesupravegheați deoarece părinții lor au migrat  în tările din Uniunea Europeană pentru a asigura baza materială a familiei, iar unii bunici nu-și pot însoți nepoții  în vizite, în excursii, la  vizionarea unor spectacole… decât foarte rar. Copiii sunt lipsiți astfel de o educație sporită în ceea ce privește comportarea în astfel de situații. Prin derularea acestui proiect se dorește a da posibilitate elevilor să-și însusească temeinic normele de comportare civilizată punandu-i în situații concrete de viata.

 

Scopul : Formarea deprinderilor de comportare civilizată în situații concrete de viață

 

Obiectivele specifice ale proiectului

 

  • Să-și însusească norme de comportare civilizată;
  • Să citească lecturi în care sunt prezentate norme de conduită;
  • Să stimuleze creativitatea copiilor în realizarea de compoziţii literare şi artistico-plastice;
  • Să dezvolte potenţialul artistic al elevilor de nivel primar;
  • Să realizeze afișe, pliante, postere, fluturași cu continut moral-civic;
  • Să utilizeze corect formule de politețe în situatii concrete de viață;
  • Să folosească o exprimare corectă în realizarea mesajelor;
  • Să realizeze prietenii cu alți copii din scolile partenere;
  • Să împărtășească, altor copii, trăirile și impresiile în timpul activităților propuse;
  • Să folosească corect limba română ca mijloc de comunicare în redactarea de creații în versuri și proză;
  • Să dezvolte atitudini pozitive.

 

 

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul

Proiectul se adresează elevilor claselor I-IV, învățamântul de masă.

 

 

Număr de elevi implicați:

 

Vor fi implicati 20 de elevi din  două unități școlare. Fiecare cadru didactic va înscrie  câte 10 elevi din clasele I-IV.          

 

 

Durata proiectului (când începe şi când se termină)

Proiectul se desfasoara pe o durată de o săptămână (13 iulie-17 iulie 2015)

 

Descrierea activităţilor

 

Activitatea nr. : 1

  1. Titlul activităţii: „Codul bunelor maniere in cuvinte si imagini”
  2. Data/perioada de desfăşurare:  13 iuliet 2015
  3. Locul desfăşurării:  locatia unei școli Școala Gimnazială Oncești
  4. Participanţi : 20 elevi
  5. Responsabili: propunătorii proiectului-coordonator prof.Godja Adina Veronica

                    -colaborator  Prof.Bercea Maria,

                                         Petrovan Mărie

                                         Prof.Perciovici Aniela

     g.  Modalităţi de evaluare: fotografii, proces verbal, postere realizate de elevi

 

Activitatea nr. : 2

  1. Titlul activităţii: „Învățăm din comportarea lor”- lectura unor texte literare
  2. Data/perioada de desfăşurare:  13 iulie 2015
  3. Locul desfăşurării: Gradina Publica/parc
  4. Participanţi : 20 elevi
  5. Responsabili : propunatorii proiectului
  6. Modalităţi de evaluare: fotografii, fise de personaje ale copiilor

 

  1. Activitatea nr. : 3
  2. Titlul activităţii: „O vizită”
  3. Data/perioada de desfăşurare: 14 iulie 2015
  4. Locul desfăşurării: Muzeul de Istorie Sighetu Marmației,Cimitirul Săpânța
  5. Participanţi : 20 elevi
  6. Responsabili: propunatorii proiectului
  7. Modalităţi de evaluare: proces verbal, imagini foto

 

a) Activitatea nr. : 4

b) Titlul activităţii: „ Tablourile copilăriei”(concurs pictură/colaj)

c) Data/perioada de desfăşurare: 15 iulie 2015

d) Locul desfăşurării: Școala Oncești

e) Participanţi : 20 elevi

f) Responsabili: propunătorii

g) Modalităţi de evaluare: proces verbal, imagini foto, impresii ale copiilor

 

Activitatea nr. : 5

  1. Titlul activităţii: „Micul actor”- dramatizare
  2. Data/perioada de desfăşurare: 15 iulie  2015

d)  Locul desfăşurării: una din scoli

e)  Participanţi: 20 elevi, 6 parinți

f)   Responsabili: propunătorii proiectului

g)  Modalităţi de evaluare: proces verbal, imagini foto

 

a) Activitatea nr. : 6

b) Titlul activităţii: „Comportarea mea, comportarea noastră”- realizare de colaje, pliante

c)  Data/perioada de desfăşurare: 16 iulie 2015

      d) Locul desfăşurării: Școala Gimnazială Oncești

      e) Participanţi: 20 elevi

f)  Responsabil: propunatorii proiectului

      g) Modalităţi de evaluare: număr de pliante și colaje realizate, imagini foto, articol în ziar

 

         Activitatea nr. : 7

  1. Titlul activităţii: „La cofetărie”-comportarea într-un spațiu public comercial
  2. Data/perioada de desfăşurare: 17 iulie 2015
  3. Locul desfăşurării: Cofetaria „Select”
  4. Participanţi: 20 elevi

f)   Responsabili: propunatorii proiectului

g)  Modalităţi de evaluare: imagini foto, proces verbal

 

   Activitatea nr. : 8

  1. Titlul activităţii: „Ne cunoaștem prin joc”-respectarea regulilor jocului
  2. Data/perioada de desfăşurare: 17 iulie 2015
  3. Locul de desfasurare: Curtea Școlii Gimnaziale Oncești
  4. Participanţi: 20 elevi
  5. Responsabil: echipa de proiect

      g)  Modalităţi de evaluare: număr diplome, imagini foto

 

 

 Rezultatele așteptate ca urmare a implementarii proiectului, precum și metodele de evaluare a acestor rezultate

 

Se asteaptă următoarele rezultate:

  • Participarea unui număr de 20 elevi şi 10 parinți
  • Însusirea de deprinderi de conduită moral - civică
  • Realizarea de lucrări în care să se regăsească tema proiectului;
  • Dezvoltarea colaborării între elevii din școlile participante;
  • Sensibilizarea copiilor pentru creația literară și artistico-plastică;
  • Dezvoltarea comunicării prin relaţionarea cu şcolile participante;
  • Mediatizarea activităţilor din școlile organizatoare, a bunelor practici ale cadrelor didactice implicate în proiect;
  • Mediatizarea lucrarilor elevilor prin realizarea unei expoziții.

 

Resurse procedurale:

 

  • Metode si tehnici de lucru: conversatia,exercițiul,descoperirea, munca independentă,explicația,metoda lecturii dirijate
  • Forme de activitate: frontal,individual,în perechi,pe grupe,în echipe

 

Resurse materiale: cărți din literatura pentru copii, coli  colorate, foarfece, lipici, mingi, corzi, jocuri, puzzle, culori, markere, caiete de dictando, acuarele, coli albe, cretă albă și colorată.

 

Notă:activităţile propuse pot şi completate sau chiar înlocuite, dacă elevii vor veni cu solicitări comune pentru alte activităţi pe care şi le doresc foarte mult.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

—————

Înapoi