NR ………../………………………
Sc.Gim.Oncești Director, Consilier educativ
Chindriș Mircea Petrovan Mărie
PROIECT EDUCAŢIONAL LOCAL
pentru elevii Şcolii Gimnaziale Oncești
TIPUL: EDUCATIE ECOLOGICA de Protectie a mediului
MOTTO:
“Adevărata generozitate în viitor constă
în a dărui totul naturii în prezent”.
Propus de prof.înv.primar GODJA ADINA VERONICA
Perioada : 31.martie 2014-5.05.2015
Argument
“Să privim încă o dată pământul acesta drag pe care foşnesc plopii şi cântă ciocârlia, să-i arătăm mai mult decât oricând dragostea noastră…Să-i privim munţii şi păsările în noul de lumină ce s-a deschis asupra lui, să-l învăluim într-o dragoste mai adâncă şi mai fierbinte”, spunea Geo Bogza în scrierile de mare încărcătură emoţională, cutreierând cărările acestei ţări binecuvântată de Dumnezeu.
Grija faţă de mediu trebuie să fie o componentă esenţială a dezvoltării morale, spirituale, sociale şi culturale, a generaţiilor actuale. Astăzi, mai mult ca oricând, se impune educarea tuturor cetăţenilor în spirit ecologic, în special a tinerei generaţii, deoarece aceasta va fi atât beneficiarul de mâine cât şi factorul de decizie.
La vârsta şcolară mică educaţia ecologică este la fel de importantă ca şi educaţia intelectuală, morală, estetică deoarece le transmite copiilor cunostinţe despre mediul înconjurător, le formează deprinderi de a ocroti şi proteja natura, atitudini şi comportamente corecte faţă de mediul înconjurător.
Consider că şcoala are la îndemână multiple posibilităţi de realizare a unei bune pregătiri ecologice a copiilor care să se materializeze apoi în formarea unui comportament şi a unei culturi ecologice.
Scop : Proiectul îşi propune
-să determine elevii să îşi reconsidere modul de a trăi în raport cu natura, să o protejeze, pentru a putea beneficia de darurile vitale ce ni le oferă cu atâta generozitate şi formarea comportamentului ecologic adecvat prin derularea de acţiuni concrete de protecţie a mediului înconjurător.
-atenţionarea publicului şcolar cu privire la consecinţele unei conduite neadecvate asupra mediului şi întelegerea de către elevi că viata este posibilă numai într-un mediu nepoluat.
Obiective:
Grup ţintă: elevii claselor pregătitoare şi clasele I-VIII
Echipa de proiect :prof.înv.primar GODJA ADINA VERONICA-coordonator
Prof.înv.primar PETROVAN MĂRIE-asistent proiect
Prof. CHINDRIȘ MIRCEA-director, responsabil informaţional
Parteneri ai şcolii: Comitetul de părinţi pe şcoală
Resurse umane: elevi, părinţi, cadre didactice;
Resurse materiale:
Metode: conversaţia, explicaţia, problematizarea, învăţarea prin descoperire, jocul de rol;
Forme de realizare: experimente, povestiri ştiinţifice, activităţi practice, drumeţii, colecţii
de materiale din natură, vizionări de diapozitive, expoziţii, discuţii pe
marginea activităţilor vizionate, scenete ecologice;
Rezultate aşteptate:
- competenţe de relaţionare pozitivă, comunicare şi lucru în echipă;
- mecanisme de parteneriat funcţionale între elevi, părinţi, cadre didactice şi membri ai comunităţii, implicarea acestora în viaţa şcolii;
- realizarea unui “colţ verde” în holul şcolii;
- diminuarea cantităţii de deşeuri menajere abandonate la întâmplare şi mai puţin depozitate în locuri amenajate special;
-folosirea coşurilor ecologice indiferent unde le întâlnesc
-colectarea igienica a deseurilor folosind saci ecologici si manusi
-refolosirea creativă a materialelor reciclabile
-păstrarea sănătăţii prin evitarea poluării.
- manifestarea la cel puţin 75% din elevii grupului ţintă a unui comportament şi abilităţi specifice educaţiei ecologice;
1. DETECTIVII CURĂŢENIEI !-şcoala-castelul curăţeniei( perioada 1.04.2015-10.04.2015)
- pentru o viaţă şi un mediu sănătos- curăţenie generală în fiecare clasă, apoi menţinerea curăţeniei şi aerisirea sălilor de clasă
-amenajarea unui colţ verde în fiecare sală de clasă
-instalarea unor coşuri de gunoi desenate şi inscripţionate cu mesaje ecologice în fiecare clasă
-colectarea de hârtie de către elevii fiecărei clase
Va fi premiată cea mai ECO clasă !( clasa care va îndeplini toate activităţile specificate)
2. FRUMUSEŢI … DIN NIMICURI (perioada 7.04.- 23.04.2014)
- activitate practică de realizare a unor obiecte de decor, podoabe, felicitări, jucării, eco-creaţii folosind materiale reciclabile( hârtie, carton,doze aluminiu, plastic, etc…)
- realizarea unei expoziţii cu aceste frumuseţi pe holul şcolii
- aprecierea rezultatelor prin premii (premiul special, I, II, III şi trei menţiuni la nivelul claselor: cls. preg;cls.I+II; cls. III; cls.IV; cls.V A+B; Cls.VI+VIIA; cls. VIIB+VIII);
3. CUM TE SIMŢI ,PĂMÂNTULE?
De ziua ta vrem să te facem să zâmbeşti!(23.04-30.04.2014)
-concurs-realizarea de postere dedicate Zilei Pământului pe tema ocrotirii vieţii pe pământ şi a luptei împotriva poluării
-organizarea unui colţ verde în unitate cu posterele realizate de către elevi
-adoptarea şi afişarea unui ECO-COD şi a săptămânii micului ecologist,distribuirea de fluturaşi ECO
- aprecierea celor mai reuşite postere prin premii (premiul special, I, II, III- pe şcoală!)
4. RĂSPLATA MICILOR ECOLOGIŞTI -5.05.2015 festivitatea de premiere
-prezentarea unei scenete ecologice de către elevii claselor pregătitoareI, a II-a şi premierea elevilor
Evaluare
-proiectul permite să se cunoasca mai bine atât copiii cât si părintii,să lucreze împreună,să înteleagă nemijlocit rolul pe care îl au ei în protejarea naturii
-observarea curentă
-aprecierea rezultatelor prin premii (premiul special, I, II, III şi trei menţiuni la nivelul claselor: cls. preg;cls.I+II; cls. III; cls.IV; cls.V ,Cls.VI+VII,; cls. VII+VIII la secţiunea 2; premiul pentru cea mai ECO clasă la secţiunea 1; premiul special, I,II,III pentru cele mai reuşite 4 postere, la secţiunea 3);
Evaluare internă: expoziţii cu lucrări ale copiilor, afişe, postere, chestionare, diplome, realizarea unor portofolii, album foto - un CD, articole pe www.didactic.ro, pliante, diplome pentru cei mai inimoşi mici-ecologişti
Evaluare externă: părintii,profesorii din şcoală, comunitatea locală
Monitirizarea proiectului
Diseminarea proiectului
- prezentarea proiectului în cadrul consiliului profesoral şi a şedinţelor cu părinţii;
-
Impactul proiectului
Implementarea acestui proiect va avea impact asupra :
- Scolii ca organizaţie : - schimbarea atmosferei în scoală, creşterea prestigiului unităţii de învăţământ în zonă şi în comunitate.
Sustenabilitatea proiectului
Continuitatea proiectului va fi asigurată de :
Bugetul proiectului :Surse de finanţare: fonduri proprii
Cei 3 R: reducere, refolosire,reciclare
Respect "Legile Naturii" pentru ca si generatiile viitoare sa se bucure de VIATA.
Mă ghidez în viată după proverbul "Curăţenia este mama sănătăţii" si-l aplic atunci când este vorba despre corpul meu, casa mea, scoala mea, clasa mea, curtea scolii, comuna mea , parcul si locurile în care mă recreez.
Cunosc menirea cosurilor de gunoi si le folosesc ca atare: colectez deseurile în mod selectiv si igienic folosind pubele, saci si mănusi.
Îmi folosesc imaginatia si transform unele deseuri în obiecte decorative, utile.
Plantez si îngrijesc cu dragoste florile pentru că ele îmi fac viata mai frumoasă.
Plantez în fiecare primăvară un pom.
Ocrotesc păsările, construindu-le căsuţe pe care le instalez în pomi.
Particip la toate actiunile si demonstratiile pe teme ecologice din scoală si din comună
Nu risipesc nimic, nu arunc nimic ci gândesc şi refolosesc!
Să călcăm uşor pe pământ "spre a nu-l zgudui fatal"!
L.R. Brown
—————